loading...

اخبار اقتصادی اصفهان | قیمت روز آهن آلات ، ارز

قیمت مسکن ارزان می شود؟

مهران بابایی بازدید : 104 یکشنبه 07 بهمن 1397 نظرات (0)

قیمت روز ورق گالوانیزه ابتدای هفته جاری در بازار فولاد با تفریق نرخ جسته و گریخته از سوی مبادی مختلف همراه بوده است. این روند سبب شده الی بازار فولاد با پوشیدن به اتفاق شود و کلیه محصولات فولادی میل به کاهش اغلب را در خود نشان دهند. در حال آماده بازارهای مختلف با پوشیدن شدید همراه می باشند و این بدان معنی است که در آینده ای نه چندان دور جرقه های قبل بینی نشده اوضاع بازار فولاد را به هم خواهد ریخت. این در حالی است که تمایل بازار فولاد از لحاظ بنیادی به سمت شیب کاهشی است اما نمی طاقت از موارد غیر مترقبه که تعداشان مختصر نیست غافل بود. با هستی آن که بها دلار از کانال ۱۵ هزار تومان نیز گذشته است، اما تاکنون نرخ ها برای فولاد روند متفاوتی را نشان می دهد. واپسین قیمت ورق گالوانیزه در بازار طهران به همراه قیمت دیگر محصولات فولادی روند کاهشی داشته و با ورود به فصل سرد ادامه این روند قوت اکثریت خواهد گرفت.

به گفته رئیس کمیسیون صنایع اطاق تجارت شرایط حال حاضر با افزایش دلار و صادرات برای برخی از صنایع و کمپانی ها سودمند است اما مابقی صنایع در شرایط خوبی نیستند و تحت خپگی می باشند. با همکاری تقسیم خصوصی در طرح توانمند سازی می طاقت آشکارکردن امیدواری نمایش داد که چرخ های تولیدی در دسته صنعت مملکت از حرکت نخواهند ایستاد؛ اما بدبختانه شوربختانه به علت فقدان استراتژی مناسب از سوی وزارت صمت پایین ساخت های لازم برای این پیشه در حال حاضر فراهم نشده است. به علت آنکه برای این طرح نه منابع لازم تعریف شده و نه زیر ساخت پسندیده وجود دارد فرآوری درونی به مشکلات جدی دریافتی است و حال امروز صنعت مساعد نمی باشد.

قیمت مسکن در سال 98

در حالی که طی چند ماهه بازپسین شاهد صدور بخشنامه های انبوه از سوی وزارت صمت برای شفا بها محصولات فولادی از جمله قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه اسپهان بوده ایم ولی متاسفانه کم و بیش همگی آنها محکوم به شکست شده اند. بر بر اساس قانون درمان کسب و کار دولت موظف است الی در تمام زمینه ها با تقسیم خصوصی رایزنی کرده و از نظرات کارشناسی تشکل ها استفاده نماید. در حال حاضر به علت نبود زیرساخت های لازم برای طرح توانمند سازی تولید، گنجایش افزایش توانمند سازی را ندارد و واحدهای تولیدی درگیر قوانین سختیگرانه هستند. در اقتصادی که هنوز دولتی است و خصوصی نشده پیاده سازی چنین طرح هایی با سخت روبرو خواهد شد و در پایان صنایع کوچک فولادی در اوضاع و شرایط فعلی به دلیل افزایش سرسام آور خرج ها با کاهش تولید، به بی گمان ورشکستگی خواهند رسید.

اما با وجود مسائل غیر مترقبه انبوه در بازار فولاد مفتوح هم با قطعیت نمی تاب این بردباری را بنا نهاد. در حالی که مجددا بحث اعتصاب ها در سیستم ترابری جاده ای دوباره از راز گرفته شده، همانند جرقه ای پیش بینی نشده لغایت چند روز آینده به جان بازار فولاد خواهد افتاد و گمان کردن آن که سبب برپایی سیگنال افزایشی گردد زیاد خواهد بود. البته در این وسط خبرها حاکی از آن است که شکیبیدن قوت دریافت اعتصاب ها در اقصی نقاط کشور ضعیف بوده و همین روند سبب خواهد شد الی چند روزی بازار در تاریکی ناشی از شرایط موجود، قیمت انواع ورق گالوانیزه را به صورت جسته و گریخته اعلام نماید و بسیاری از واحد های تولیدی حتی از اعلام بها لغایت مشخص شدن شرایط صرفه عقیده نمایند؛ اما در کل پس از رسیدن بازار به روال عادی، شایستن پیوستگی روند کاهشی بسیار خواهد بود.

پیش بینی بازار مسکن تا سال 98

افزایش بها دلار و صادرات فقط برای ابر توان های فولادی شرایط مناسبی را بوجود آورده است و متاسفانه سایر واحدهای تولیدی خصوصی تحت فشاری شدید قرار گرفته اند. در حالی که قیمت دلار به صورت روز افزون افزایش می یابد و نقدینگی سرگردان به این بازار هجوم آورده است، اما بازار مسکن به لحاظ یک بازار ثانویه محل نکویی برای سرمایه گذاری بوده و خوشبختانه نوسانات ارزی نمی تواند کارایی چندانی بر بها مسکن داشته باشد. در حال حاضر به علت تفریق نیرو خرید مردم و عدم هستی نقدینگی در بازار رکود سنگینی بازار مسکن را فرا گرفته است.

پیش بینی قیمت مسکن در ماه های آینده

با افزایش قیمت ساختمایه ها و محصولات فولادی اعم از قیمت ورق گالوانیزه هفت الماس، خرید و فروش و حتی ساخت و ساز در پهنه بازار مسکن راکد شده است؛ ولی نمی نا گفت این شرایط برقرار خواهد ماند و بازار مسکن به رونق نخواهد رسید. طی چند ماهه گذشته با خروج آمریکا از برجام قیمت مسکن در بازار افزایش یافت؛ اما اکنون بها ها الی حدودی به استحکام دریافتی است. با قبل بینی تفریق بها محصولات فولادی به زودی گواه رونق در بازار مسکن خواهیم بود و خرید و فروش و ساخت و ساز در این دامنه افزایش خواهد یافت.

رشد قیمت مسکن

مسکن در ایران به عنوان یک کالای سرمایه ای است و رونق در این دسته را نمی طاقت بدون افزایش قیمت آن متصور بود. البته در این میانی سوداگران و واسطه ها در افزایش قیمت مسکن طی ماه های پسین نقش بسزایی داشته اند که دولت موظف است تا برای ضایع نشدن حقوق سازندگان و مصرف کنندگان و برپایی رونق دوباره با آنها رویارویی نماید. hلبته آنچه برای بازار مسکن طی ماه های آینده مطرح نمودیم فقط قبل بینی محض است و احتمالاً مفتوح هم جرقه های قبل بینی نشده به دامن این بازار بیفتند و اجازه گرفتن رونق به این بازار را طی ماههای آینده ندهد. ما امیدواریم هر چه قبل آید در نهایت به خیر و صلاح منفعت عمومی باشد و ملت شریف ایران بیش از این مزه گرانی، تورم، نوسانات لحظه ای قیمت اجناس و عدم امنیت برای داد و ستدها را نچشند و آغاز مهر با مهربانی و اعتماد میان دولت و مردم به اتفاق باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 92
  • بازدید سال : 1,057
  • بازدید کلی : 8,906