close
تبلیغات در اینترنت
نبشی چیست و چرا مورد استفاده قرار می گیرد؟
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

اخبار اقتصادی اصفهان | قیمت روز آهن آلات ، ارز

توضیح مختصری در مورد نبشی صنعتی نبشی یک قطعه فلزی از جنس فولاد است که در ساخت و ساز انواع سازه های ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. نبشی صنعتی نوع خاصی از این محصول است که در ابعاد و ضخامت های بزرگتر برای ساخت پل ها و سازه های عظیم مورد استفاده قرار میگیرد. نبشی شکفته یکی…

نبشی چیست و چرا مورد استفاده قرار می گیرد؟

توضیح مختصری در مورد نبشی صنعتی

نبشی یک قطعه فلزی از جنس فولاد است که در ساخت و ساز انواع سازه های ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نبشی صنعتی نوع خاصی از این محصول است که در ابعاد و ضخامت های بزرگتر برای ساخت پل ها و سازه های عظیم مورد استفاده قرار میگیرد.

نبشی شکفته یکی از پر تقاضاترین نبشی های تولید شده در کشور است. کارخانه های معروف تولید کننده دیگری نیز وجود دارند. از جمله نبشی ابهر که  تولید گروه فولاد البرز غرب می باشد نیز یکی دیگر از انواع بشی های پر کاربرد در کشور هستند.

این محصول در دو نوع پرسی و فابریک وجود دارد. نوع قطعه قطعه شده نبشی که در اتصالات مورد استفاده قرار میگیرد را نبشی لقمه می نامند.

پرسی: نوع پرسی در حقیقت در ابتدا یک تکه ورق با طول ۶متر است که از وسط ورق خمشی ایجاد می شود.

فابریک: در نوع فابریک، از ابتدای خط تولید به شکل ۹۰درجه تولید و خارج می گردد.

 

شکل ظاهری نبشی مشابه حرف ال کوچک انگلیسی

از لحاظ شکل ظاهری نیز می توان به دو دسته بال مساوی و بال نامساوی تقسیم بندی نمود که از طریق شکل ظاهری به راحتی می توان به تفاوت های میان آنها پی برد. برای نامگذاری این محصول از دو مشخصه اندازه بال ها و میزان ضخامت آنها استفاده می شود.

 

به طور مثال طول بال ۴۰و ضخامت ۴میلیمتر به صورت ۴۰*۴۰*۴نامگذاری می گردد. در فرمول اندازه گیری وزن سه مولفه ضخامت، اندازه بال و طول نبشی در اعداد ۲و ۷۸۵۰ضرب می شوند.

 

نبشی گالوانیزه چگونه تولید می گردد و چه ویژگی هایی دارد؟

آهنی است که با روی پوشانده شده باشد. اگر پوشش روی این آهن دچار آسیب و شکستگی شود هم از زنگ زدن محفوظ می‌ماند. در نبشی گالوانیزه ، بین آهن و روی، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می‌شود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند بکار می‌رود و آهن به عنوان کاتد. روی در اثر استفاده از پیل آند دچار اکسیداسیون می شود علت این امر تاثیرگذاری بیشتر روی نسبت به آهن است و دارای پتانسیل احیاء کمتری از آهن است و پتانسیل اکسید بیشتری از آن دارد. نوع گالوانیزه در مواردی که احتمال خوردگی آهن و زنگ زدگی وجود دارد استفاده می شود. قیمت نبشی گالوانیزه در مقایسه با سایر آنها به دلیل عایق استفاده شده گران تر است.

 

اسپیرال تولید کننده نبشی صنعتی

نوعی از نبشی با بال مساوی سبک که از سایز ۲۰*۲۰*۲تا ۵۰*۵۰*۵تولید می شود. در بازار، نبشی اسپیرال با عنوان گرم نورد دیده ی بال مساوی شناخته می شوند. از جمله واحدهای سازنده نبشی اسپیرال شرکت صنایع فولاد کوهپایه و گروه صنعتی شکفته مشهد است که این محصول را با حداقل تلرانس تولید می کنند.

 

نبشی شکفته مشهد

گروه صنعتی شکفته مشهد در دهه ۱۳۳۰از یک کارگاه ساده ریخته گری و توسط آقای حبیب شکفته آغاز به کار کرد. در ابتدا این کارگاه فعالیت خود را با تولید قطعات و لوازم سنجش آغاز نمود و در ادامه با پیشرفت هایی که در ابتدای دهه ۱۳۶۰داشت، توانست کار خود را توسعه داده و با توجه به نیازهای سطح کشور، قطعات مورد نیاز کارخانجات و خطوط تولید، مانند قطعات کارخانجات قند و شکر، قطعات مورد نیاز صنایع خودرو سازی و کشاورزی و قطعات گازرسانی را تولید نماید.بعد از آن اقدام به تهیه مقاطع فولادی نمود.

 

راه اندازی ، تولید و قیمت نبشی مشهد

در دهه ۱۳۷۰این شرکت توانست برای اولین بار اقدام به تولید ماشین آلات نورد نماید، که تمامی مراحل طراحی و تولید این ماشین آلات در همین شرکت انجام گردید. با تولید این ماشین ها انقلاب جدیدی در عرصه تولید نورد و بخصوص نورد گرم توسط این شرکت در ایران صورت گرفت.

هم اکنون از نورد گرم برای تهیه انواع مقاطع فولادی استفاده می شود. در این شرکت نبشی اسپیرال بال مساوی و سبک در سایز ۲٫۵*۳۰*۳۰تا۸*۱۰۰*۱۰۰با حداقل تلرانس تولید می گردد. از موارد مصرف این محصول می توان به صنایع سازه های فلزی و فضای، در ساخت اتصالات ستون و خرپا، اتصالات میان ستون ها و پل ها، ساخت آسانسورها و اتصالات با صفحه فوندانسیون ساختمانی نام برد. کارخانه صنعتی شکفته هم اکنون به صورت هلدینگ به فعالیت خود ادامه می دهد که از جمله شرکت های تابعه آن فولاد خاوران، فولاد کبکان، تابان کویر یزد، الماس یزد و فولاد فرم تابران را می توان نام برد. قیمت نبشی مشهد برای مصرف در استان خراسان بدون هزینه حمل محاسبه می گردد.

 

تولید نبشی ناب تبریز در مجتمع صنعتی ناب

این کارخانه در سال ۱۳۸۲در تبریز و در راستای همکاری تجاری صنعتی بین دو کشور ایران و ترکیه به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۹آغاز به کار کرد. این واحد تولیدی در دو شیف کاری و با تولید سالانه ۳۶۰۰۰۰تن مقاطع فولادی، از پیشگامان تولید نبشی و ناودانی در سایز بزرگ، در کشور به شمار می رود.

شرکت فولاد ناب تبریز توانسته است انواع مقاطع با بال های مساوی و سبک را در سایزهای مختلف و با حداقل تلرانس تولید نماید. این شرکت در امور مربوط به حفاظت محیط زیست نیز توانسته گام های حائز اهمیتی بردارد و با داشتن سیستم مدار بسته آب صنعتی در خطوط نورد خود از ورورد هر گونه آلاینه به محیط زیست جلوگیری به عمل می آورد. برای دریافت قیمت نبشی ناب تبریز با دفتر فروش اصفهان به شماره ۰۳۱-۳۵۱۵۵تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها : نبشی صنعتی , نبشی ابهر , نبشی اسپیرال , نبشی شکفته ,
بازدید : 2 تاریخ : یکشنبه 13 خرداد 1397 زمان : 9:32 نویسنده : مهران بابایی نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 0
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 16
  • مطالب