close
تبلیغات در اینترنت
تحلیل بازار فولاد خبر از روند کاهشی قیمت ها دارد
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

اخبار اقتصادی اصفهان | قیمت روز آهن آلات ، ارز

همانند سایر بازارهای کالایی، بازار مقاطع فولادی طویل نیز روند کاهشی را دنبال می کنند. برخی از تولیدکنندگان که اصطلاحا گروه A نامیده می شوند قیمت میلگرد و تیرآهن را با کاهش 100 تا 700 ریالی اعلام کردند. این کاهش به دنبال افت شاخص قیمت تیرآهن و میلگرد در روز گذشته عنوان شده است.

تحلیل بازار فولاد خبر از روند کاهشی قیمت ها دارد

 

در بازار مقاطع طویل فولادی چه می گذرد

همانند سایر بازارهای کالایی، بازار مقاطع فولادی طویل نیز روند کاهشی را دنبال می کنند. برخی از تولیدکنندگان که اصطلاحا گروه A نامیده می شوند قیمت میلگرد و تیرآهن را با کاهش 100 تا 700 ریالی اعلام کردند. این کاهش به دنبال افت شاخص قیمت تیرآهن و میلگرد در روز گذشته عنوان شده است.

در بازار آهن آلات برای شمش القایی اما تغییراتی در هفته جاری ثبت نشده است. آنطور که از گوشه و کنار بازار به گوش می رسد، فعالان در انتظار کاهش قیمت ها هستند. به نظر میرسد

راه اندازی کمپین نه به خرید کاذب در بازار آهن آلات منجر به ایجاد رکود در تمام لایه های فعال در بازار شده است.

به گفته برخی کانال های خبری برخی به دنبال مقصر در این بازار می گردند و گروهی نیز رسانه ها را عامل اصلی وضعیت رکود بازار  قلمداد می کنند ولی بیاییم کلاه خود را قاضی کنیم .

بازار برای فعالیت خود نیاز به منابع اطلاعاتی دارد و گزارشات و تحلیل ها از یک سو و منابع اطلاعات نرخ محصولات فولادی از جمله قیمت تیرآهن و میلگرد از سوی دیگر می بایست از منابع قابل اعتماد ، ساری و جاری گردد اما در شرایط فعلی که هر کسی ساز خود را می زند و به منافع فردی و گروهی خود توجه می کند چگونه  اعتماد بازار می تواند جلب شود .

آیا آخرین راه حل خروج سرمایه از بازار آهن آلات است؟

منابع رسمی و غیر رسمی  با عملکرد خود دیوار اعتماد را خراب می کنند بورس کالا با معاملاتش ، انجمن تولید کنندگان با جلسات و نیز پیش داوری هایش در مورد معاملات ، اتحادیه ها با سکوت های معنادارشان ، رسانه ها با منابع در دسترس شان و حال بگویید یک فعال بازار آهن چگونه می تواند توانمند شده و تصمیم درستی برای خود ، سرمایه و آینده اش اتخاذ کند .

پس به طور خلاصه باید گفت که همه ما مقصریم در ایجاد چنین وضعیتی ( البته تصمیمات دولتی در این گزارش درنظر گرفته نشده است ) . این بازار ، این صنعت و این حرفه یک متولی شجاع ، با برنامه و مدبر نیاز دارد و ضمن احترام به همه فعالان و بویژه مدیران ارشد این صنعت ، متاسفانه متولی مشخص و پاسخ گو دیده نمی شود و سازمان ها و تشکل های موازی با اعمال خود بازار را دچار سردرگمی کرده اند.

به هر حال بازار در مجموع از عناصری که در این گزارش به آن اشاره شده است تشکیل می‌گردد. در این بین بورس کالا به عنوان نماد تجلی اقتصاد آزاد و روزآمد تشکیل شده و قرار بوده مبنای کشف قیمت تیرآهن و میلگرد و سایر محصولات و تنظیم بازار باشد.

ولی متاسفانه خلع قانونی در این زمینه ( نشات گرفته از اجماع عرضه کنندگان بخش دولتی و عمومی اقتصاد در هیئت مدیره بورس کالا)  باعث انحراف از اهداف بورس کالا گردیده و وضعیت متلاطم موجود را بوجود آورده است.

تا این خلاء قانونی در بورس کالا برطرف نشود نمی‌توان آن را ملاکی برای کشف قیمت تیرآهن و میلگرد و تنظیم بازار قرار داد.مشاهده می کنیم که بورس کالا محلی برای تسویه تعهدات و دیون شرکت‌ها و یا پوشش برخی معاملات در قالب مچینگ‌ها شده است.عرضه‌ های اخیر در بورس کالا نشان داد قبل از ترامپ و عوارض تصمیم غیرمنطقی در خروج از برجام، تصمیمات داخلی ما آسیب بسیار بیش‌تری بر بدنه نحیف اقتصاد ما می‌زند و …..

اصلاح ساختار بورس با جلوگیری از بازارسازی فعالان

هم چنین نکته دیگری که در روزهای اخیر در بازار باید مورد تامل قرار گیرد این است که به گفته گزارشگر فولاد همزمان با خروج آمریکا از برجام و برخی تحولات به وجود آمده پیرامون این موضوع؛ از طریق اتحادیه استان با خبر شدیم که رصد برخی از سازمان های نظارتی بر تحولات بازار و فعالیت ‌های اقتصادی کشور هم تشدید گردیده، کما این که پیش تر هم از طریق برخی از جراید این موضوع به اطلاع عموم رسیده است؛ به طوری که متوجه شدیم؛ بصورت نا محسوس و به منظور جلوگیری از به وجود آمدن برخی التهابات بی مورد و سوء استفاده های احتمالی از این موضوع و در بازار داخلی؛ برخی نظارت ها افزایش یافته و در این راستا، جلسات و رایزنی ‌های متعددی بین مسئولان کشور و اصناف در رده های مختلف در جریان است؛ باید دید که این جلسات چه تاثیری بر روند کنونی بازار و یا قیمت روز تیرآهن و میلگرد و سایر محصولات خواهد داشت.

بازدید : 0 تاریخ : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 زمان : 8:50 نویسنده : مهران بابایی نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 0
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 52
  • بازدید کلی : 52
  • مطالب