close
تبلیغات در اینترنت
رکود نا تمام در بازار آهن آلات
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

اخبار اقتصادی اصفهان | قیمت روز آهن آلات ، ارز

تغییرات قیمت میلگرد در اردیبهشت نوسانات قیمت میلگرد میانه و قیمت میلگرد نیشابور در اردیبهشت ماه سال جاری از سوی خریداران مورد پذیرش واقع نشد. عدم خرید و فروش مقاطع در این ماه منجر به رکود در بازار آهن آلات شده است. در این میان یکی از تولیدکنندگان با کاهش قیمت میلگرد تلاش کرد تا…

رکود نا تمام در بازار آهن آلات

تغییرات قیمت میلگرد در اردیبهشت

نوسانات قیمت میلگرد میانه و قیمت میلگرد نیشابور در اردیبهشت ماه سال جاری از سوی خریداران مورد پذیرش واقع نشد. عدم خرید و فروش مقاطع در این ماه منجر به رکود در بازار آهن آلات شده است. در این میان یکی از تولیدکنندگان با کاهش قیمت میلگرد تلاش کرد تا نظر خریداران در بازار را به خود جلب کند. اما تلاش او با عدم همکاری از سوی سایر تولیدکنندگان بی نتیجه ماند.

بورس کالای ایران نیز در دامن زدن به این رکود بی تقصیر نیست. در زمانی که بورس کالا بازیچه برخی از عرضه کنندگان قرار گرفت و بدون توجه به حجم و قیمت عرضه اجازه انتشار آگهی را صادر کرد منجر شد تا برخی از تولیدکنندگان خاص با بهره گیری از فرصتی که ظاهرا به عمد برای آنان فراهم شده بود وضعیت بازار را به نفع خود بر هم بزنند.

گروه دیگر کاملا به بازار شمش القایی متصل و وابسته است؛ لذا در بازارهای بدون مشتری و صف تهی از انتظار برای خرید؛ جو بیهوده به بازار نمی دهد تا تولیدکنندگان مواد اولیه مورد نیاز آنها، نرخ شمش القایی را بی جهت تغییر ندهند؛

دو دسته از تولیدکنندگان با دو ایده متفاوت

در واقع تولیدکنندگان شمش القایی و نوردکاران گروه B لازم و ملزوم یکدیگر بوده و رابطه یک به یک دارند در صورتی که در گروه A؛ رابطه نوردکار این گروه با فروشنده شمش این گونه نبوده است؛ و اکثر اوقات با زیرکی شمش با قیمت مناسب به دست آن ها رسیده یا می رسد چون در این حیطه، نوردکاران گروه B به عنوان رقیبی برای بازار شمش آنها به حساب نمی آیند..

در روز یک شنبه مشاهده کردیم که بازار آهن آلات وارد دومین روز هیجانی خود شد و یکی دیگر از روزهای افزایشی در بازار فولاد همراه با افزایش قیمت میلگرد و تیرآهن رقم خورد. چالش های متفاوت زیادی در بازار فولاد در روزهای اخیر مشاهده گردیده است و هر یک به نوعی بر روند قیمت گذاری کارخانجات تاثیرگذار بوده است.

 آن چه مهم است این است که خریداران از این روند افزایشی استقبال نکرده و میزان تقاضا شدیدا کاهش یافته است به همین دلیل دست کارخانجات برای افزایش بیشتر قیمت ها کوتاه شده است. در حقیقت می توان گفت که بازار فولاد التهاب زده بوده و قیمت میلگرد و سایر مقاطع هم چون آتش فشانی در حال فوران می باشند.

عدم هماهنگی در قیمت گذاری گریبان تولیدکنندگان را گرفت

رشد قیمت محصولات فولادی از هفته گذشته به صورت آرام آغاز گردیده و در روزهای جاری به اوج خود رسیده است. کارخانجات در روزهای اخیر دچار سرگردانی شدیدی برای اعلام قیمت ها شده اند به طوری که در برخی کارخانجات قیمت میلگرد حتی تا ۱۰۰ تومان نیز افزایش داشته است و این روند برای بازار فولاد فاجعه بار است.

برخی نیز روند قیمت گذاری های اخیر را متاثر از جو روانی ایجاد شده در بازار اقتصادی کشور دانسته و بیان کرده اند تا بازار اقتصادی آرام نگیرد بازار فولاد و قیمت محصولات فولادی نیز ثابت نخواهد شد. این رخدادهای اخیر به شدت سبب تحریک بازار گردیده است در حالی که هنوز دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان نیز در بازار یافت نشده است و این امر نیز بر سرگردانی تولیدکنندگان و صادرکنندگان افزوده است.

هم چنین نزدیک بودن ماه رمضان نیز بر روند کنونی بازار تاثیر داشته و با شروع این ماه شاهد افت شدید بازار فولاد خواهیم بود. تمامی موارد ذکر شده به این معنا است که بازار در تنگنای شدیدی قرار گرفته است و امکان دارد تا چند روز آتی تمامی پتانسیل های لازم برای رشد قیمت میلگرد و سایر محصولات را دریافته و به انفجار برسد.

عواقب عدم هماهنگی در بازار فولاد

با این حال مشکل عمده بازار فولاد و تولیدکنندگان عرضه های قطره چکانی اخیر در بازار بورس بوده است و تا زمانی که نرخ محصولات فولادی در بورس کالا براساس دلار ۴۲۰۰ تومانی قیمت گذاری شود نمی توان فضای چندانی را برای رشد نرخ محصولات متصور شد. هم چنین حجم اندک عرضه ها نیز در حال حاضر تاثیر زیادی بر فضای بازار و التهابات به وجود آمده داشته است.

علاوه بر بازار فولاد جو روانی ایجاد شده بر بازار سکه نیز تاثیر داشته است و سبب روند صعودی شدید در بازار سکه گشته است. تغییرات سکه بسیار متفاوت بوده به طوری که یک روز شاهد افزایش شدید و روز دیگر شاهد کاهش شدید در این بازار می باشیم. باید گفت که تا تعیین نهایی تصمیمات اخذ شده در بازار فولاد بازار به تعادل و ثبات مورد نظر نخواهد رسید.

 

بازدید : 3 تاریخ : شنبه 22 ارديبهشت 1397 زمان : 15:43 نویسنده : مهران بابایی نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 0
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 25
  • بازدید کلی : 25
  • مطالب