close
تبلیغات در اینترنت
قیمت محصولات فولادی در شرایط کنونی بازار فولاد
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

اخبار اقتصادی اصفهان | قیمت روز آهن آلات ، ارز

قیمت نبشی و قیمت ناودانی تا مرز 1000 ریال بوده ایم. برای قیمت تیرآهن بارگیری از کارخانه و انبار نیز روند کاهشی شناور بین 100 تا 550 ریال مشاهده شده است.

قیمت محصولات فولادی در شرایط کنونی بازار فولاد

 

روند نزولی قیمت مقاطع همچنان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری مرکز آهن در دومین روز هفته جاری شاهد کاهش قیمت نبشی و قیمت ناودانی تا مرز 1000 ریال بوده ایم. برای قیمت تیرآهن بارگیری از کارخانه و انبار نیز روند کاهشی شناور بین 100 تا 550 ریال مشاهده شده است. به عقیده تحلیل گران احتمالا دلیل اصلی این روند کاهشی ثبات قیمت در روز ابتدایی هفته است.

در روزهای اخیر عدم ثبات در قیمت گذاری مقاطع بسیاری از فعالان این حوزه را به دردسر جدی انداخته است. این شناور بودن تا جایی است که در ابتدای روز کاری قیمت ناودانی و مقاطع اعلام و با گذشت کمتر از چند ساعت به یکباره با افزایش یا کاهش چشمگیری مواجه می شود.

البته همین تغییرات ناگهانی برخی از خریداران را ترغیب به خرید مقاطع نموده است. بازار معاملات روز یک شنبه کمی بهتر از روز قبل توسط برخی دفاتر فروش ارزیابی شده است. محتملا بازار در چند روز آینده از فشار روانی جو سیاسی موجود خارج و با تعدیل شدن قیمت ها روند عادی شدن بازار به تدریج آغاز می گردد.

به گفته بازرگانی پیک فلز در پرس و جو از حوزه تیرآهن در روز یک شنبه فعالان این بخش ضمن تایید این مطلب که زنگ های بیشتری نسبت به روز قبل به صدا در آمده و حجم گفت و گوها بیشتر از روز قبل بوده عنوان کردند که حجم معامله چندان بالا نبوده و متقاضیان محموله های تیرآهن تا به ثبات رسیدن بازار و قیمت تیرآهن فعلا از سیاست صبر و انتظار استفاده می کنند.

روند نزولی قیمت ها موقتی است

البته ناگفته نماند تقاضای در صف انتظار پدیده خوشایندی نیست چرا که با ورود حجمی از تقاضا و عدم پاسخگویی به موقع عرضه امکان افزایش نرخ محصولات فولادی از جمله قیمت ناودانی و نبشی و تیرآهن هم وجود خواهد داشت . با این حال فعالان بازار امید دارند که تقاضا به صورت دفعی و ناگهانی وارد بازار نشود.

بازار فولاد در روزهای اخیر هم چنان در حالت بیم و امید به سر می برد و وقوع رخدادهای سیاسی سبب بازار آشفته محصولات فولادی و بعضا نرخ های عجیب محصولات فولادی و نوسانات شدید برای محصولات از جمله قیمت ناودانی و نبشی شده است. در هر صورت طی هفته جاری بازار فولاد وارد فاز کاهشی شده است ولی تا ثبات نرخ محصولات هنوز فرضت لازم است.

در روزهای پایانی هفته گذشته که بازار وارد فاز کاهشی قیمت ها شد پیش بینی فعالان بازار براساس تسریع در ثبات قیمت ها رقم خورد با این حال پس از گذشته سه روز از هفته جاری هنوز قیمت محصولات فولادی به ثبات مورد نظر نرسیده است. برخی نیز پیش بینی می کنند که با شروع ماه مبارک رمضان قیمت ها وارد فاز کاهشی جدی شود و بازار به ثبات مورد نظر فعالان این حوزه برسد. هم چنین روند نزولی نرخ شمش نیز هم چنان در بورس کالا به چشم می خورد و مزید بر علت شده است.

اگرچه اکثر بازارهای کالایی تحت تاثیر تصمیم اخیر ترامپ قرار گرفته است با این حال کم ترین تاثیر این تصمیم را در حوزه فولاد مشاهده کردیم. می توان گفت تاثیر این تصمیم در بازار فولاد تنها القای هیجانات روانی به بازار و سو استفاده سودجویان از روند فعلی بازار بوده است. پیش بینی کلی فعالان بازار از روند آتی بازار ثبات قیمت ناودانی و نبشی و یا کاهش شیب افت قیمت ها تا روزهای پایانی هفته جاری می باشد.

به هم خوردن تعادل در معاملات بورس کالا

روز یک شنبه در بورس کالا و در معاملات بازار فرعی برخی اقلام ضایعات فلزی راه آهن با افزایش حدود ۷درصد مواجه و معامله شد. این در حالی است که سبد پروفیل یاران در بازار فرعی و فولاد کرمان در بازار اصلی بورس کالا بدون ثبت تقاضا از رینگ معاملات خارج گردیدند.

هم چنین شنیده ها از بورس کالا حکایت از عدم توافق بین بورس کالا و فولاد خوزستان جهت عرضه تختال ( اسلب ) دارد. شنیده ها حاکی از این است که قرار بود روز دوشنبه تختال فولاد خوزستان در قیمت ۲۲۸۰تومان به عنوان قیمت پایه عرضه به مشتریان ارائه شود که بورس کالا این عدد را نپذیرفته و خواهان کاهش قیمت و رعایت فرمول مصوبه دولت را دارد.

گویا این فرمول و رعایت آن به نوعی بگیر و نگیر دارد. در مورد برخی اقلام با ریز بینی تلاش در رعایت آن می شود و در برخی موارد کمی مسامحه می شود. در حال حاضر قیمت تختال منطقه CIS بین ۵۲۵تا ۵۳۰دلار فوب در نشریه متال بولتن درج شده است.

برچسب ها : قیمت تیرآهن , قیمت نبشی ,
بازدید : 2 تاریخ : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1397 زمان : 8:47 نویسنده : مهران بابایی نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 0
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 52
  • بازدید کلی : 52
  • مطالب