close
تبلیغات در اینترنت
حل شدن بحران حمل و نقل و افزایش قیمت در بازار فولاد
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

اخبار اقتصادی اصفهان | قیمت روز آهن آلات ، ارز

به دلیل عدم بارگیری های به موقع، افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد و سایر محصولات را به صورت کاذب دامن زد.

حل شدن بحران حمل و نقل و باز هم افزایش قیمت ها در بازار فولاد

 

بررسی قیمت ها در بازار بعد از رفع مشکل بارگیری

 

مشکلات ترابری در هفته های اخیر در تهران و مبادی، به دلیل عدم بارگیری های به موقع، افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد و سایر محصولات را به صورت کاذب دامن زد. انتظار می رود با مرتفع شدن مشکل حمل و نقل و با فراهم شدن مجدد شرایط بارگیری در هر دو بخش شمش و محصولات فولادی، قیمت ها به روال عادی خود برگردد. با این وجود و علیرغم حل شدن مشکلات حمل ونقل، به جای این که در مبادی، کاهش قیمت ها را شاهد باشیم، متاسفانه در برخی کارخانجات شاهد افزایش دیوانه وار و غیر منطقی قیمت ها هستیم. دلیل عمده این امررا می توان در طولانی شدن زمان بارگیری ها و سواستفاده مبادی از این موضوع و دادن پیشنهادهای کذایی دانست که با مرتفع شدن بحران بارگیری به دلیل ترس از کنسل شدن بار از سوی مشتری و متحمل شدن ضررناشی از آن، قیمت ها را افزایش داده اند.

 

 

 

افزایش قیمت ها برای تحریک بازار

با وجود آن که در طی هفته های اخیر شاهد رکود در بازار فولاد بوده ایم، اما مبادی تولید کننده هر روز قیمت قیمت تیرآهن ، میلگرد نبشی ناودانی و سایر محصولات فولادی را برای تحریک بازار به خرید، افزایش می دهند. البته این روند نمی تواند پایدار باقی بماند، چرا که بر اساس تجربه دریافته ایم که در نهایت بعد از این جریان سازی ها تولید کنندگان کاهش قیمت تیرآهن و میلگرد و سایر محصولات را در پیش می گیرند تا شمش مورد نیاز خود را تهیه کنند ودر این میان تنها عاید انبارکنندگان محصولات فولادی، زیان حاصل از این کاهش قیمت خواهد شد. البته خریداران نیز نبایستی فریب این فضای آشفته را بخورند و بدون آگاهی دست به خرید بزنند.

 

 

ضعف بازار فولاد در واکنش به مشکلات اعتصاب

با بررسی قیمت های در طی هفته اخیر روند صعودی را در حوزه نبشی و ناودانی شاهد خواهیم بود. به طور مثال قیمت نبشی ناب تبریز افزایش ۲۰ تا ۳۰ تومانی داشته است. البته بخش پروفیل روند نسبتا ثابت و با اندکی تغییرات جزئی همراه بوده است.

 

قیمت پروفیل با ضخامت 2 میل قیمت پروفیل  با نوسان قیمت بین ۳۱۹۰ تا ۳۲۲۰ تومان،  از واحدهای تولیدی مختلف پیشنهاد شد. قیمت میلگرد همچنین میانگین قیمت میلگرد برای اندازه های ۳۲-۸ سانتی متر در نخستین روز هفته گذشته به میزان ۲۸۴۰۰ ریال گزارش شد. نرخ این محصول تا روزهای پایانی هفته در اکثر مبادی به دلیل مشکلات موجود در حمل و نقل ثابت بوده و تغییر چندانی نداشت.

 با وجود پیشنهادهای متفاوت قیمت از سوی مبادی، اما فعلا بازار فولاد راکد می باشد و در آن معامله ای صورت نگرفته است. دلیل عمده این رکود را می توان در ناتوانی بازار در کنترل شرایط بوجود آمده ناشی از اعتصاب دانست که سررشته را از دست فولادسازان خارج نمود و تولید در اکثریت مبادی با کاهش ناگهانی مواجه شد و باعث افزایش قیمت تیرآهن اصفهان و سایر محصولات کارخانجات تولیدی گردید. افزایش قیمت ها در حوزه مقاطع فولادی تا روز یک شنبه و آخرین روز کاری در هفته جاری مشاهده شد به طوری که قیمت میلگرد ابهر از دیروز تقریبا ۴۰ تا ۵۰ افزایش یافت.

 

 

تعطیلات خرداد و تعطیلی بازار فولاد

 در طی روزهای گذشته محدودیت درعرضه میلگرد، با قیمت میلگرد بافق یزد  حدود ۴۰ تومان و میلگرد درشت بار حدود ۲۸۴۰۰ و سایز ۱۴ و ۱۶وجود داشته است. قیمت میلگردهای ذوبی ۱۰ الی ۲۰ تومان افزایش یافته و قیمت تیرآهن های ذوبی انبار وکارخانه تقریبا ثابت اعلام گردید.

همچنین قیمت میلگرد روهینا تقریبا ثابت گزارش شد و قیمت میلگرد نیشابور حدود ۲۸۴۰۰ اعلام گردید. به طور میانگین متوسط میلگردهای نیشابور و بافق و ابرکوه حدود ۲۸۵۰۰در کارخانه بوده و فروش میلگرد مرغوب مثل ابرکوه و بافق و میانه از انبار حدود ۲۹۰۰۰ الی ۲۹۲۰۰ می باشد.

 این طور که مسلم است، تمامی مشکلات بازار فولاد به دلیل بحران ناشی از اعتصابات نبوده است، چرا که با رفع آن هنوز هم این مشکلات خود نمایی می کنند و برای رفع آنها و بازگشت به حالت عادی زمان زیادی نیازخواهد بود. تعطیلات پیش رو نیز تاثیر زیادی بر جو ایجاد شده در بازار خواهد داشت.

در حال حاضر و با رسیدن به ایام تعطیلات در اواسط خرداد تقریبا می توان گفت تا 10 روز آینده بازرا فولاد نیز تعطیل خواهد بود...

 

 

 

برچسب ها : قیمت تیرآهن , قیمت تیرآهن اصفهان , قیمت میلگرد ابهر , قیمت میلگرد بافق یزد , قیمت میلگرد روهینا , قیمت میلگرد نیشابور ,
بازدید : 1 تاریخ : شنبه 19 خرداد 1397 زمان : 8:38 نویسنده : مهران بابایی نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 0
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 104
  • بازدید کلی : 104
  • مطالب