close
تبلیغات در اینترنت
ویرایش مجدد قیمت میلگرد توسط کارخانه در بازار جهانی
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

اخبار اقتصادی اصفهان | قیمت روز آهن آلات ، ارز

تاثیر کاهش قیمت قراضه جهانی بر قیمت میلگرد در ترکیه در پی کمبود مواد اولیه فولادی در ترکیه و رکود در بازار معاملاتی فولادی آن، با واردات قراضه به این کشور و انجام معاملات در بازارفولادی، قیمت های پیشنهادی میلگرد توسط فولاد سازان دوباره مورد تجدید نظر قرار گرفت و اصلاح گردید. ایکداس…

ویرایش مجدد قیمت میلگرد توسط کارخانه در بازار جهانی

تاثیر کاهش قیمت قراضه جهانی بر قیمت میلگرد در ترکیه

در پی کمبود مواد اولیه فولادی در ترکیه و رکود در بازار معاملاتی فولادی آن، با واردات قراضه به این کشور و انجام معاملات در بازارفولادی، قیمت های پیشنهادی میلگرد توسط فولاد سازان دوباره مورد تجدید نظر قرار گرفت و اصلاح گردید.

ایکداس امروز در لیست جدید خود قیمت میلگرد ۱۲ تا ۳۲ را با 86 لیر کاهش نسبت به قیمت قبلی، ۲۲۷۱ لیر به ازای هر تن (۵۶۴ دلار به ازای هر تن) تحویل درب کارخانه اعلام نمود. البته این میزان نوسان شدید در مقیاس لیر است و در مقیاس دلار برابر با کاهش ۵ تا ۶ دلار برآورد شده است.

باشتوگ متالورژی نیز در ۱۹ آوریل قیمت میلگرد امروز ۱۲ تا ۳۲ با 84 لیر کاهش نسبت به 11 آوریل، ۲۲۶۳ لیر به ازای هر تن (۵۶۰ دلار به ازای هر تن)، اعلام کرد که. در مقیاس دلاری نیز قیمت محصولات این کارخانه ۸ دلار کاهش یافته اند.

خرید و فروش قراضه در امریکا و بالتیک، برای هر کدام یک معامله ثبت شد که در آنها نیز با کاهش نرخ قراضه بین ۸ تا ۱۱ دلارمواجه شدیم. از این رو، خریداران ترک در معاملات جدید خود به دنبال دسترسی به سطح قیمت ۳۴۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر هستند و فروشندگان خصوصا عرضه کنندگان امریکایی محموله های قابل فروشی را در دست دارند.

با کاهش نرخ قراضه در بازار، قدرت خرید در خریداران بالاتر رفته و با آرامش بیشتری به این سطوح تقویت شده دسترسی می نمایند. از سوی دیگر این افت قیمت قراضه باعث شده در ترکیه قیمت شمش در بازار داخلی و وارداتی روند رو به کاهشی را داشته باشد

افزایش تولید وکاهش قیمت محصولات فولاد در چین

قیمت میلگرد ۳۹ یوان  در بازار فیوچرز شانگهای نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به ۳۴۵۴ یوان به ازای هر تن رسید. بر طبق آمار منتشره از سوی اداره آمار چین، تولید میلگرد در ماه مارس ۱۶/۱۹۱ میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۸/۴ درصد افزایش را نشان می دهد و از سوی دیگر میزان بهره وری از ظرفیت کوره بلندها در ۱۶۳ فولاد ساز چین ۶۷/۲۷ درصد می باشد که رشد ۰/۲۸ درصد را نسبت به ماه گذشته نشان می دهد. با وجود افزایش سطح تولید میلگرد در چین، اما میزان عرضه آن به شدت کاهش یافته که سبب بدبینی خریداران شده است.

در این میان با کاهش بهای سنگ آهن در بورس دالیان نیز ۴/۵ یوان و رسیدن به ۴۶۱ یوان به ازای هر تن، سطح تولید فولادسازان به نسبت رشد نموده ومیزان تقاضا برای سنگ آهن افزایش یافته است. با افزایش سطح تقاضا ی سنگ آهن، میزان موجودی ۴۵ بندر چین به ۱۵۹ میلیون و ۳۱۸ هزار تن رسیده است که ۶۰۰ هزار تن نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

 

با وجود افزایش تقاضا و کاهش موجودی انبارها اما باز هم وضعیت انبارها مناسب است و با وجود افزایش سطح معاملات، سود فولادسازان سود خوبی را کسب نموده اند و چرخه های تولید در صنعت فولاد چین به خوبی می چرخد و عرضه در سطح بالایی گزارش شده است. کاهش قیمت آهن آلات در چین درحد قیمت خرید قبل از سال نو است و انتظار فشار بر قیمت ادامه دارد.

به گزارش پلنربا ایجاد سیاست انقباضی دولت چین و کاهش کمک مالی خود در اقتصاد، فشار بر فولا سازان وارد شده و میزان تولید وعرضه آنها کاهش یافته واین خود عاملی در جهت کاهش قیمت در چین خواهد بود.

 کاهش قیمت میلگرد ورکود بازار در ترکیه

با کاهش صادرات در ترکیه، فولادسازان ترک مجبور به کاهش قیمت میلگرد خود شدند و حتی قیمت های پیشنهادی تولیدکنندگان در حال حاضر با ۱۰ دلار کاهش به محدوده ۵۶۰-۵۵۰ دلار به ازای هر تن فوب رسیده است.

از دلایل عمده در کاهش صادرات در ترکیه و افت قیمت ها می توان به ایجاد فضای پرنوسان تجاری توسط آمریکا و اتحادیه اروپا اشاره کرد که با این تلاش سعی در ادامه افت قیمت های جهانی دارند.

با کاهش قیمت قراضه، سطح معاملات در بازار به دلیل وجود ابهام کاهش یافته و خریداران و فروشندگان بیشتر از معامله، بازار تحولات قراضه را رصد و بررسی می نمایند.

 در این میان با کاهش نرخ مواد اولیه مانن قراضه، قیمت مواد میانی مانند میلگرد نیز کاهش یافته و بازار معاملات میلگرد در ترکیه نیز همانند بازار قراضه راکد است و با در نظر گرفتن امکان مجدد کاهش قیمت میلگرد، کسی در حال حاضر وارد معامله نمی شود. در این میان برخی از مبادی تولید کننده بیلت در CIS برای فروش محصول خود به ناچار قیمت را تا حد ۱۰-۵ دلار نیز کاهش داده اند.

 

پیشنهادات فروش بیلت این منطقه در روزهای پایانی هفته جاری به ۵۳۰-۵۲۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر رسیده اند، این در حالی است که تقاضاکنندگان بر قیمت ۵۲۵-۵۲۰ دلار به ازای هر تن CFR پافشاری می کنند و برخی نیز با داشتن موجودی کافی در ۵۱۵ دلار به ازای هر تن سی  اف آر حاضر به خرید هستند. بدبینی ها به حدی است که پیشنهادات خرید حتی در سطح ۵۰۵ دلار به ازای تن سی اف آر هم به گوش می رسن

برچسب ها : قیمت میلگرد ,
بازدید : 2 تاریخ : چهارشنبه 16 خرداد 1397 زمان : 13:11 نویسنده : مهران بابایی نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 0
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 83
  • بازدید کلی : 83
  • مطالب