loading...

اخبار اقتصادی اصفهان | قیمت روز آهن آلات ، ارز

مهران بابایی بازدید : 76 دوشنبه 18 تیر 1397 نظرات (0)

 

کنترل بهینه مصرف آب در صنعت فولاد

قیمت میلگرد میانه در حال حاضر معضل کمبود آب دامنگیر تمامی جامعه شده و البته صنعت فولاد نیز از آن مستثنی نمی باشد. در حقیقت با وجود آن که در ظاهر به نظر می رسد میزان اب مصرفی در بخش های تولید فولاد به میزان زیادی است اما در اصل بخش کمی از آب مصرف شده و وارد پروسه تولید می گردد و در اصل برای خنک شدن دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد که میزان آن یک درصد بوده و طی این فرآیند تبخیر می شود. 99 درصد از آب مصرفی مجددا به منبع اصلی بازگردانده شده و در آنجا ذخیره می گردد. کیفیت این آب بازگردانده شده بعد از عملیات خنک کردن حتی نسبت به اب اولیه که از رودخانه یا دریا استخراج می شود با کیفیت بیشتری همراه بوده و تمیزتر می باشد.

البته غیر از عملیات خنک کردن دستگاه ها توسط آب، در پوسته زدایی وتصفیه گاز کوره بلند و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


عدم محدودیت در نوع آب مورد استفده در صنعت فولاد


آبی که در صنعت فولاد مورد نیاز می باشد میتواند ازهر نوعی باشد و در نوع آن برای مصرف محدودیتی وجود ندارد. از طرف دیگربا انفجار جمعیت و تقاضای روز افزون آب شیرین برای مصرف و ایجاد تغییرات آب و هوایی وکاهش منابع آب شیرین در نقاط مختلف جهان سبب شده که معضل آب در حال حاضر در صنعت نیز تاثیر گذار باشد. البته در بخش های تولید فولاد به طور مداوم در حال بررسی مصرف بهینه مداوم آب و استفاده مجدد آن در بخش های تولیدی خود هستند. آب نیز مانند فولاد چرخه داشته و میتوان محصول نهایی را مجددا در چرخه تولید وارد نمود.

توقف چرخه تولید فولاد ناشی از بحران آب در کشور

آنچه که در واقع سبب شکل گیری تمدن ها از روزگاران کهن تا به حال بوده است، نیاز اصلی بشر به آب بوده و هر جا نشانی از آب و آبادانی وجود داشت در همان جا تمدن بشر نیز شکل میگرفت. در این میان و با برزرگتر شدن مساله بحران کم آبی طی سال های اخیر، ایران در آینده خطر بی آبی را تجربه خواهد نمود که از مساله تحریم ها و تهدیدات آمریکا و اسرائیل نیز بسیار جدی تر خواهد بود. درحقیقت جنگ آینده بشر بر سر آب بوده و ایران نیز از این مساله مثتثنی نیست و با وجود غفلت مردم و مسئولین وارد هشتمین سال از دوره سی ساله خشکسالی شده است.

اصول مهندسی آب در صنعت فولاد

قیمت میلگرد میانه به روز یکی از مهمترین مسائل در ساخت کارخانجات فولادی امکان یابی از لحاظ دسترسی به آب بوده است و معمولا شرکت های فولادی بزرگ چه در خارج از کشور و چه در داخل کشور مانند ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان در کنار منابع آبی و رودخانه های بزرگ احداث میشده اند. پس این بحران آب بر روی این صنعت تاثیر شدیدی داشته و قیمت آهن آلات را افزایش خواهد داد. البته به غیر از تاثیرگذاری بر روی قیمت، ادامه این بحران سبب تعطیلی تولید کنندگان فولاد خواهد شد که شاهد ان توقف فعالیت یکی از خطوط تولیدی در ذوب آهن می باشد.

نتایج آماری میزان مصرف آب در صنعت فولاد در تحقیقی از دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان طی یک پژوهش میدانی برای تعیین مصرف آب در صنعت فولاد نتاج حاکی از آن بوده است که برای تولید هر تن فولاد 28 مترمکعب آب مصرف می شود که از 100 درصد آن 1/5 درصد به منبع اصلی بازگردانده می شود و 3 درصد بخار شده و بقیه نیز دور ریز می شود. این آمار تکان دهنده بوده و به ازای هر ظرفیت تولیدی محصول فولادی به میزا ن 5000 تا 6000 متر مکعب آب مصرف می شود که واقعا بایستی فکری به حال آن کرد. به طورکلی مهم ترین موارد مصرف آب در صنعت فولاد عبارت اند از:

خنک کاری، (تجهیزات، کوره ها، محصولات میانی تولید شده آهنی و فولادی، کک فراوری شده و) منبع بخار مورد استفاده در فرآیند تولید یا نیروگاه های برق، کنترل، فرونشاندن و پاک سازی غبارها و گازهای آلوده کننده، تمیزکاری سطوح و زدودن پوسته های اکسیدی، محلول های خطوط اسید شویی، حلال محیط آبی به منظور روان کاری های روغنی یا پایه آب، غبار زدایی مواد اولیه و در نهایت مصارف شست و شو و.

 البته فرآیند تصفیه پساب خروجی به علت وجود مواد آلاینده و کانی ها و یون های سنگین بسیار وقت گیر بوده و هزینه زیادی را شامل می شود. در این میان بایستی بحران بی آبی را جدی گرفت و برای جلوگیری از توقف چرخه های صنعت فولاد بایتسی فکری اساسی به حال آن اندیشید.

 

مهران بابایی بازدید : 98 پنجشنبه 14 تیر 1397 نظرات (0)

عدم تابعیت خصوصی ها از خصولتی ها در تعیین قیمت محصولات فولادی

شرکتهای خصولتی در پی آن هستن که با افزایش قیمت های دستوری و رسمی در حوزه (قیمت قوطی پروفیل ، نبشی وناودانی و میلگرد) کنترل و مدیریت بازار را در دست بگیرند تا بازار نیز همچون گذشته از آنها پیروی کند و در حقیقت به یکپارچگی برسد. البته استراتژی این شرکت ها در عمل موفق نبوده و شرکت های خصوصی دیگر قیمت قوطی پروفیل و میلگرد آجدار را به میزان 10 تا 70 تومان کاهش دادند و در حال حاضر سیاست کاهش قیمت را در پیش گرفته اند.

قیمت میلگرد میانه

عملکرد ضعیف شرکت های خصوصی در قبال شمش القایی

با بررسی بازار فولادی در روزهای اخیر درمی یابیم که میزان تقاضای کل بازار به میزان زیادی کاهش یافته و در حقیقت به حالت اشباع رسیده است. در این میان شرکت های خصوصی تولید کننده شمش که در حقیقت تعیین کننده قیمت شمش القایی در بازار فولاد نیز هستند، در حال حاضر تمایلی به افزایش قیمت شمش ندارند. در عین حال برخی شرکت های خصوصی تولید کننده مقاطع، قیمت های کاذب را در زمینه قیمت قوطی پروفیل میلگرد نبشی و ناودانی داده اند، بدون آن که به کاهش تقاضای این محصولات در بازار توجهی داشته باشند. این موضوع سبب ابهام در تعیین قیمت در حوزه شمش القایی خواهد گردید و از طرفی بی توجهی این شرکت ها به خصولتی ها به التهاب بیشتر در بازار دامن خواهد زد.

قیمت میلگرد کاوه تیکمه داش

فولاد سازان بزرگ تحت فشار دستور دولت و صادرات

 با دستور سندیکا مبنی بر تامین نیاز بازار داخلی فولا در حد تناژ مشخص در اواخر هفته گذشته برای اخذ مجوز صادرات، فولادسازان بزرگ مجبور شدند تولیدات خود را در ابتدا متوجه نیازهای داخلی کنند؛ اما در عین حال بسیاری از بولتن های خارجی از ترس تحریم های در پیش رو بسیاری از ظرفیت مقاطع فولادی و بیلت و بلوم و اسلب را این تولیدکنندگان بزرگ برای تیرماه پیش خرید کرده اند و حتی هم اکنون در حال خرید تولیدات مرداد ماه این واحدهای تولیدی هستند. در این میان باید دید که این کارخانه های بزرگ فولادی چطور میتوانند هم جوابگوی محصولات پیش فروش شده خود باشند و هم پاسخگوی دولت در تامین نیاز داخلی.

قیمت میلگرد زاگرس

آیا میتوان به اجرای تعهدات فولادسازان بزرگ امیدوار بود؟

درصورتی که این واحدهای تولید کننده فولادبزرگ در کشور متعهد به دستور دولت باشند بایستی در ماه مرداد ماه منتظر سرازیر شدن محصولات آنها به بازار و ایجاد بهبود در روند قیمت پروفیل قوطی و میلگرد باشیم. البته فعالان بازار با سابقه ای که این واحدها در گذشته داشته اند و نسبت به تعدات خود چندان پایدار نبوده اند امید زیادی به پیروی از دستورات دولت طی مرداد ماه را نخواهند داشت. البته امیدواریم این بار این گونه نباشد. امید است در هفته جاری شاهد بهبود قیمت پروفیل قوطی میلگرد و سایر محصولات فولادی باشیم.

قیمت پروفیل

بازهم حلقه تحریم آمریکا بر علیه ایران تنگ تر گردید

در طی یک اقدام بسیار تکان دهنده از سوی دولت آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور دستور ابطال شماره سریال تمامی دلارهای موجود در ایران را داد که این وظیفه به عهده ی سازمان Clear House (سازمانی كه وظيفه حفظ و حراست از پول ملی آمريكا را بر عهده دارد) قرار گرفت تا بدین ترتیب دست ایران در هرگونه مبادله تجاری با این کشور ببند. خانم سيگال مندلكر معاون تروريسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمريكا اعلام كرد با اين تصميم رييس جمهور ريسك تامين مالی تروريسم برآمده از ايران به حداقل  خواهد رسيد.

قیمت ناودانی

مهران بابایی بازدید : 90 سه شنبه 12 تیر 1397 نظرات (0)

پیدایش روزنه امید در کاهش قیمت میلگرد و تیر آهن در بازار فولاد

بازار پرنوسان فعلی فولاد که در نتیجه افزایش دیوانه وار قیمت دلار و سرازیر شدن نقدینگی در این بازار و ایجاد تقاضای کاذب در کشور بوده است و در نهایت سبب شده که قیمت تیر آهن و میلگرد افزایش یابد و مقدار زیادی از این محصولات در انبارها احتکار می شود. این به معنی ان است که واسطه ها و دلالان به دلیلی ریسک ناشی از سقوط قیمت ها در شرایط فعلی، یا فروش ها را کنسل می کنند و یا محصولات فروخته شده را به مشتری تحویل نمی دهند. البته این رفتارها شاید تا مدتی کوتاه باعث دوام قیمت بالا در بازار شود، اما در نهایت با ترکیدن این حباب هیجانات در بازار، قیمت ها نیز کاهش خواهند یافت. هرچند نمی توان انتظار داشت که قیمت ها به سطح ماه گذشته برسند اما تا 3200-3000 افت خواهند نمود و تثبیت خواهند گردید.

قیمت سه راهی گازی

تعارض میان انتظار دولت از نرخ ها با دلار 4200 تومان و آنچه در واقعیت اتفاق می افتد

آنچه که در این میان سبب شده تا بین موضوعات مطروحه دولت و آنچه که در واقیعت حکمفرماست، تعارض ایجاد گردد آن است که دولت می گوید نرخ مطروحه در بازار داخلی فولاد بایستی بر اساس نرخ مواد اولیه و سوبسید اختصاص یافته بر انرژی مورد نیاز در واحد های تولیدی بوده و این نرخ باید منطبق با دلار 4200 تومانی دولتی باشد. در این میان عرضه کننده و فعال بازار مطرح می کند که قیمت محصولات فولادی در داخل کشور بایستی منطبق با ارز واقعی و غیر رسمی باشد و نه منطبق با دلار دولتی.

قیمت زانو جوشی فولادی

در نهایت شاخص قیمت واقعی میلگرد در بازار داخلی بدین ترتیب می باشد:

۳۵۰۴ – ۹% VAT ~= 3215

 

شاخص قیمت میلگرد آجدار بین المللی بنا بر فوب ترکیه:

۵۵۷ $/Tonne

۵۵۷ × X ÷ ۱۰۰۰ = ۳۲۱۵

X = 3215 ÷ ۵۵۷ × ۱۰۰۰ ~= ۵۷۷۰

یا حدود ۵۷۷۰ تومان دلار میلگرد در بازار داخلی کنونی فولاد و بدون لحاظ مالیات ارزش افزوده در واقعیت دیده میشود.

 بنا بر منطق دولت با دلار ۴۲۰۰ تومانی و میلگرد ۵۵۷ دلاری بین‌المللی؛ قیمت میلگرد آجدار داخلی چند باید باشد؟

۵۵۷ × ۴۲۰۰ ÷ ۱۰۰۰ ~= ۲۳۴۰

آنچه در واقعیت اتفاق می افتد آن است که قیمت میلگرد آجدار در بازار کنونی فولاد با قیمت مورد نظر میلگرد آجدار از نظر دولت که بایستی 2340 تومان باشد، منطبق نیست و به دلار بازار غیر رسمی نزدیک می باشد و نه دلار دولتی 4200 تومانی.

دلار رسمی: ۴۲۰۰

دلار طلا: ۷۶۸۰

(۴۲۰۰ + ۷۶۸۰) ÷ ۲ ~= ۵۹۴۰

 با توجه به این که نرخ محاسبه شده میلگرد که 5770 تومان می باشد می توان نتیجه گرفت قیمت میلگرد در واقع حد واسط نرخ دلار رسمی و غیر رسمی است و در اصطلاح در شرایط trade off قرار گرفته است. با بررسی شرایط کنونی، میتوان دریافت که قیمت میلگرد آجدار در واحدهای تولیدی دولتی ثابت بوده و قیمت پیشنهادی از واسطه ها و دلالان به دلیل وقوع روند افت قیمت ها در بازار فولاد، در حال کاهش ویا با اعمال تخفیف خواهد بود.

البته موازی با بازار فولاد، در بازار سکه و دلار نیز روند کاهش قیمت ها مشاهده شده و دلار 9000 تومانی در حال حاضر به حدود قیمت 7000 تومان رسیده است.

قیمت تبدیل جوشی

 

مهران بابایی بازدید : 137 دوشنبه 04 تیر 1397 نظرات (0)

 

کاهش قیمت ورق سیاه و ایجاد ثبات نسبی در بازار داخلی چین

 با ایجاد تعرفه کالاهای وارداتی چین از طرف آمریکا، سبب کاهش قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت ورق سیاه در بازار داخلی این کشور در 20 ژوئن بوده ایم آن چنان که در شرق چین قیمت ورق سیاه در بازار با 10 یوان کاهش به میزان 4260 تا 4290 یوان نسبت به روز گذشته مورد معامله قرار میگرفت و در شمال چین نیز قیمت ورق سیاه در بازار داخلی به 4200 تا 4230 کاهش یافت. البته با گذشت چند روز از وضع تعرفه های ورداتی باز هم اوضاع در بازار داخلی چین آرامتر شده و تقریبا به حالت عادی برگشته است.

 در حالی که دلار برابر 47/6 یوان شده است، بازار معاملاتی ورق سیاه با کاهش 38 یوان نسبت به ماه اکتبر به 3909 به ثبات نسبی رسیده است و البته فعالان این بازار در تلاشند این ثبات به هیچ دلیل از بین نرود.

 در بازار صادراتی ورق سیاه چین با افزایش نسبی روبرو شده و نسبت به روز گذشته با 74/1 دلار افزایش، قیمت ورق سیاه فعلی در بازار صادراتی این کشور به 92/597 دلار فوب رسیده است. البته فعالان این بازار معتقدند این روند با ثبات نخواهد بود و سرانجام قیمت ورق سیاه صادراتی نیز کاهش خواهد یافت. البته مبادی تولید کنندی چینی با وجود سود آوری بالا فروش ورق سیاه در بازار داخل به میزان 1000 یوان نسبت به سود صادراتی 200 یوان معادل 30 دلار، به معامله در بازار داخلی رو آورده اند.

بررسی قیمت ورق سرد صارداتی و داخلی بازار چین

بر اساس گزارش متال بولتن بهای ورق سرد صادراتی چین تا 19 ژوئن روند ثابتی را در بازار داشته و بدون تغییر به میزان 620 تا 630 دلار FOB بوده است. البته در این میان یکی از تجار چینی محموله ورق سرد خود را که به آمریکای جنوبی صادر کرده بود با هدف فروش بیشتر به قیمت 610 دلار FOB به فروش رساند که البته در این شرایط شکست قیمت ها برای سودآوری بیشتر منطقی و اصولی به نظر نمی رسد. البته قیمت 625 تا 630 دلار FOB میتواند قیمتی معقول در معاملات باشد. با وجود تعطیلی های چند روزه اخیر در چین و نگرانی های موجود بابت ایجاد تعرفه در کالاهای وارداتی چین، اوضاع بازار چین فعلا در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد.

 بین قیمت کلاف سرد در بازار داخلی چین به میزان 709 تا 718 دلار FOB و قیمت صادراتی آن به تایوان معادل 640 تا 645 دلار FOB، اختلاف قابل توجهی وجود دارد که این اختلاف منطقی به نظر نمی رسد.

ثبات قیمت ورق گالوانیزه صادراتی چین

در حالی که روند قیمت ورق گالوانیزه چین تا 19 ژوئن به میزان 690 تا 700 دلار FOB ثابت و بدون تغییر مانده است، اما به نظر می رسد تحرک بازار گالوانیزه در هفته گذشته نسبت به بازار ورق سرد صادراتی با تحرک بیشتری همراه بوده است. در این میان شرکت هایی مانندHEBEI و BENXI سفارشات صادراتی خود را به قیمتهای 700 و 710 دلار FOB به فروش رساندند.

بررسی عرضه و تقاضای سنگ آهن در بازار چین

به دلیل افزایش تقاضای سنگ آهن در بازار چین، پیش بینی می شود که بهای شاخص سنگ آهن وارداتی بین 60 تا 70 دلار CFR افزایش یابد. البته در این میان با وجود افزایش سطح تقاضا، افزایش میزان عرضه نیز بدون وجود محدودیت سبب افزایش قیمت ها و جوابگوی سطح تقاضای فعلی خواهد بود و حاشیه سود بالایی را نصیب فولاد سازان چینی خواهد نمود. البته عامل تعمیرات در برخی از مبادی سبب خواهد شد که درمیزان عرضه محدودیت هایی بوجود بیاید.

 در حالی که با افزایش تقاضای کنستانتره در بازار داخلی چین قیمت آن در ماه می در تانگشان چین به میزا ن 10 تا 20 یوان جهش یافت، بهای کنستانتره وارداتی به تانگشان 15 یوان کاهش یافت. در این میان ذخایر ذغال سنگ چین در 31 روز ماه می و 29 روز ماه اکتبر به مصرف رسیده و به نظر نمی رسد افزایش بیشتری در ذخایر سنگ آهن فولاد سازهای ایجاد شود.

 

مهران بابایی بازدید : 140 یکشنبه 03 تیر 1397 نظرات (0)

 کاهش صادارات ورق سیاه در چین و نوسان قیمت این محصول در بازار داخلی آن

با وجود کاهشصادرات چین به آمریکا و نزول قیمت ورق سیاه داخلی چین به دلیل تهدید ناشی از وضع تعرفه از سوی آمریکا به ۲۰۰ میلیارد دلار یافت، اما شاخص ورق سیاه صادراتی چین افزایشی بود. به گزارش متال بولتن ۱۹ ماه ژوئن قیمت ورق سیاه در بازار نقدي شرق چين (شانگهاي) به میزان ۴۲۷۰ تا ۴۳۰۰ يوان، ۲۰ تا ۴۰ یوان نسبت به روز قبل کاهش یافت و در شمال چين (تيانجین) با ۴۲۰۰ تا ۴۲۳۰ يوان، به میزان ۲۰ تا ۴۰ يوان نسبت به روز گذشته افت داشت. قیمت میلگرد نیشابور

 با ایجاد تعرفه از سوی آمریکا بر روی محصولات چینی، علاوه بر کاهش قیمت ها، سبب کاهش معاملات و خرید و فروش در بازار گردید و خریداران در چنین شرایطی دست از خرید برداشته و بیشتر به رصد بازار پرداختند. در حالی که امروز هر دلار برابر با ۶٫۴۷ یوان بود، قیمت ورق سیاه ماه اکتبر با نرخ ۳۹۴۸ یوان به میزان ۲۰ یوان نسبت به روز قبل افت قیمت داشت.

 شاخص قیمت ورق سیاه صادراتی چين امروز با افزایش ۲٫۶۲ دلارنسبت به روز قبل به ۵۹۶٫۱۸ دلار FOB رسید. با این که یکی از فولادسازهای تانگشان ورق سیاه را به قیمت ۶۰۵ دلار FOB در تناژ پایین به فروش رساند اما کارشناسان معتقدند میانگین قیمت در بازار پایین تر است.

 صادرات ورق سیاه چین به بازارهای خارجی به دلیل حاشیه سود بالای بازار داخل کاهش یافت، با این وجود برخی پیش بینی می کنند قیمت ورق سیاه صادراتی چین فردا کاهش خواهد یافت.

 

پیش بینی روند قیمت محصولات تخت در ترکیه با نزدیک شدن به انتخابات

برخلاف کاهش تقاضا در بازار داخلی ترکیه برای محصولات تخت، بازار صادراتی این کشور با روند صعودی تقاضا برای این محصولات مواجه بود که این روند مسبب رشد قیمت ها در بازار این کشور گردید.

درحالی که که قیمت فروش ورق سیاه در ترکیه به میزان ۶۳۰ دلار به ازای هر تن بود اما قیمت پیشنهادی آن در سطحی پایینتر و به ۶۱۰-۶۰۰ دلار به ازای هر تن اعلام گردید...

پیش بینی می شود با نزدیک شدن به انتخابات در کشور ترکیه، میزان تقاضا برای خرید محصولات فولادی کاهش یافته و قیمت ها پس از انتخابات افزایش بیشتری خواهد یافت البته این روند تقاضا در بازار صادراتی این کشور برعکس بوده و در حال افزایش است.

قیمت فروش قیمت ورق سرد در بازار معاملاتی ترکیه در محدوده ۶۹۰ دلار به ازای هر تن اعلام شده است و این در حالی است که فولادسازان این کشور قیمت این محصول را به میزان ۷۲۰-۶۹۰ دلار به ازای هر تن پیشنهاد داده اند. قیمت معاملاتی ورق سرد در بازار داخلی کشور ترکیه نسبت به ارزیابی متال بولتن روند ثابتی طی کرده و به میزان ۷۰۰-۶۹۰ دلار به ازای هر تن بوده است.

 

گاهش قیمت ورق سیاه صادراتی در اکراین

قیمت ورق سیاه پیشنهادی از ترکیه به کشور روسیه نسبت به اوکراین بیشتر بوده و به میزان ۵۹۰-۵۸۰ دلار به ازای هر تن مورد معامله قرا میگرفت. ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق سیاه وارداتی به ترکیه به میزان ۵۹۰-۵۷۰ دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت ۵۷۵-۵۴۵ دلار به ازای هر تن قبلی افزایش داشته است.

قیمت ورق سرد پیشنهادی از سوی کشور روسیه به میزان ۶۴۰-۶۳۰ دلار به ازای هر تن بوده است در حالی که قیمت پیشنهادی از سوی کشور اوکراین به میزان ۶۲۰ دلار به ازای هر تن گزارش شده است. تاکنونی هیچ پیشنهاد قیمتی برای ورق سیاه از سوی شرق آسیا به میزان ۶۴۰ دلار به ازای هر تن شنیده نشده است.

ارزیابی هفتگی متال بولتن از قیمت ورق سرد وارداتی به ترکیه به میزان ۶۳۵-۶۲۰ دلار به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت ۶۴۰-۶۳۰ دلار به ازای هر تن قبلی کاهش یافته است.

تولیدکنندگان کشور ترکیه تعدادی محموله ورق سیاه برای صادرات به قیمت ۶۱۰-۶۰۰ دلار به ازای هر تن به اروپا و آمریکا تحویل داده اند. قیمت پیشنهادی برای این محصول به میزان ۶۲۰-۶۱۰ دلار به ازای هر تن اعلام شده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت ورق سیاه صادراتی کشور ترکیه به میزان ۶۱۰-۶۰۰ به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت ۵۹۰-۵۸۵ دلار به ازای هر تن قبلی افزایش یافته است.

 

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 212
  • بازدید سال : 1,177
  • بازدید کلی : 9,026